Ketvirtadienio popietę vykusio bendro Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ pasitarimo metu pristatyti planuojami reikšmingi pokyčiai, kurie turėtų nulemti palankesnes grūdinių krovinių transportavimo geležinkeliu sąlygas. Nors naujai siūlomos pervežimo ir vagonų nuomos įkainių tvarkos suderinti nepavyko, pagrindinis, jau anksčiau grūdų perdirbėjų teiktas pasiūlymas atsisakyti vagonų padavimo mokesčio, bus įgyvendinamas nuo š. m. balandžio 10 d.
Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos direktorė Dalia Raščiauskienė teigia, kad dėl per pastaruosius metus „Lietuvos geležinkelių“ taikytos krovinių transportavimo kainodaros grūdų pervežimai geležinkeliu per 2015–2016 m. sumažėjo apie 40 proc. „Transportavimo paslaugų kaštai yra reikšminga grūdų kainos dedamoji, todėl pervežimams geležinkeliu brangstant, grūdų perdirbėjai buvo priversti ieškoti pigesnių transportavimo galimybių. Džiugu, kad naujieji „Lietuvos geležinkelių“ vadovai į bendras diskusijas su verslu žiūri daug atviriau ir yra pasiryžę ieškoti abiems pusėms optimalių sprendimų“, – teigia D. Ruščiauskienė.
Įvykusioje diskusijoje buvo aptariami ir kiti Lietuvos grūdų asociacijos AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdybai teikti aktualūs pasiūlymai. Didelio dalyvių dėmesio susilaukė pristatytos galimybės pasitelkti grūdovežių parką iš kitų šalių , taip pat nuspręsta prie grūdų pervežimų priskirti ir žirnių bei pupų krovinius. Grūdovežių trūkumą intensyviuoju sezonu perdirbėjai įvardijo kaip vieną esminių problemų, kurios sprendimas – padidinti grūdovežių parką iki 1500-1600 vnt., galimai perskirstytų ir grūdų pervežimų srautus. Kalbant apie palankių sąlygų sudarymą, t.y. teikti verslui galimybę nuomotis didesnį grūdovežių kiekį, „Lietuvos geležinkeliai“ informavo, kad prie bendrovės turimo parko kaimyninė Baltarusija šiuo metu preliminariai galėtų jų pasiūlyti 300–400 vnt., o apie nuomos plėtrą kalbama ir su kitomis kaimyninėmis šalimis.
„Nuo balandžio 10 d. pagaliau bus atsisakoma vagonų padavimo mokesčio. Tai sveikintinas žingsnis, kadangi šis, prieš kelis metus įvestas mokestis, nemaža dalimi privertė atsisakyti grūdų gabenimo geležinkeliu. Alternatyvos tiek kainos, tiek efektyvumo prasme ilgą laiką perdirbėjams buvo patrauklesnės. Jeigu sėkmingai pavyktų aprūpinti perdirbėjus grūdovežių parko pajėgumais bei suderinti konkurencingus grūdų pervežimo įkainius, būtų galima pradėti kalbėti apie realią geležinkelių konkurenciją su šiuo metu autotransporto teikiamomis pervežimų paslaugomis. Tikėtina, kad sėkmingai įgyvendinus aptartus pokyčius, per 3–4 metų laikotarpį grūdinių krovinių pervežimas geležinkeliu ženkliai spartės, tačiau siekiant reikšmingo augimo reikia išspręsti ir kitus aktualius klausimus“, – teigia D. Ruščiauskienė. Kitas susitikimas, kurio metu bus derinamos ir krovinių vežimo kainos, planuojamas jau kito mėnesio pirmoje pusėje.
Grūdų perdirbėjų asociacijos vienijamos įmonės superka, panaudoja gamybai apie milijoną tonų ir eksportuoja apie 4 mln. tonų Lietuvoje užaugintų grūdų, o tai sudaro kone 70-75 proc. visų per metus šalyje užauginamų grūdų. Vien praėjusiais metais grūdų sektorius valstybės biudžetą mokesčiais papildė daugiau nei 51 mln. eurų.
Apie „Lietuvos grūdų perdirbėjų asociaciją“
Tai 1992 m. įkurta asociacija, kuri vienija 35 nares. Asociacijai priklausančios įmonės teikia grūdų supirkimo, paruošimo, laikymo, perdirbimo, grūdų, pašarų ir žaliavų didmeninės prekybos paslaugas žemės ūkiui ir perdirbamajai pramonei. Asociacijos vienijamos įmonės superka, paruošia ir eksportuoja apie 4 mln. tonų Lietuvoje užaugintų grūdų, o tai sudaro kone 70-75 proc. visų per metus šalyje užauginamų grūdų.
Asociacijos narėmis yra tapusios tokios įmonės, kaip UAB „Agrochema“, UAB „Agrogimas“, UAB „Agrokoncerno grūdai“, UAB „Galinta ir partneriai“, AB „Kauno grūdai“, UAB „Malsena Plius“ bei kitos.
Daugiau informacijos teirautis:
Dalia Ruščiauskienė, Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos direktorė, e. paštas info@allgrain.lt, tel. 869874063.
Eglė Gaižauskaitė, UAB „IC Baltic“, e. paštas egle@icbaltic.lt, tel. 869962303.